Kursplan för

Agile Software Development
Agil programvaruutveckling

EDAG05F, 7.5 högskolepoäng

Gäller från och med: Autumn 2021
Beslutad av: Professor Thomas Johansson
Datum för fastställande: 2021-09-07

Allmänna uppgifter

Avdelning: Computer Science (LTH)
Kurstyp: Gemensam kurs, avancerad nivå och forskarnivå
Kursen ges även på avancerad nivå med kurskod: EDAG05
Undervisningsspråk: English

Syfte

To give knowledge and practical experience of how to develop software together in a team. Focus is on practical experience of methods and tools suitable for a smaller software project with one developer team.

Mål

Kunskap och förståelse

För godkänd kurs skall doktoranden

Färdighet och förmåga

För godkänd kurs skall doktoranden

Värderingsförmåga och förhållningssätt

För godkänd kurs skall doktoranden

Kursinnehåll

- Software development in teams with close customer connection. - Iterative software development (extreme programming, agile programming). - Methods for planning and prioritizing the development work (planning game, kanban). - Pair programming. - Praxis and tools for version control, code review, testing, and code maintenance (Git, Gerrit, continuous integration, refactorings). - Automated testing and delivery. - Relation to development of open-source software.

Kurslitteratur

The course will use online documentation about methods and tools used in the course.

Kursens undervisningsformer

Undervisningsformer: Föreläsningar, seminarier, laborationer, projekt

Kursens examination

Examinationsform: övrigt. For a passing grade the students need to complete laboratory exercises, planning meetings, development sessions, and the presentation of the project.
Betygsskala: Underkänd, godkänd
Examinator:

Antagningsuppgifter

Förkunskapskrav: Programming skills in Java or Python corresponding to those acquired from EDAAA01 (Programming - Second Course) or a similar course.

Kurstillfällesinformation

Kontaktinformation och övrigt

Kursansvarig: Emma Söderberg <emma.soderberg@cs.lth.se>
Hemsida: https://cs.lth.se/edag05/


Fullständig visning