Gäller från och med: Autumn 2017
Beslutad av: Professor Thomas Johansson
Datum för fastställande: 2017-03-22
Avdelning: Computer Science (LTH)
Kurstyp: Gemensam kurs, avancerad nivå och forskarnivå
Kursen ges även på avancerad nivå med kurskod: EDAN35
Undervisningsspråk: English
The purpose of the course is to that the students shall comprehend the foundations about three-dimensional computer graphics using hardware accelerators. Furthermore, the student shall understand how graphics algorithms for hardware work, and the student shall be able to apply this in practice.
Kunskap och förståelse
För godkänd kurs skall doktoranden
Färdighet och förmåga
För godkänd kurs skall doktoranden
Värderingsförmåga och förhållningssätt
För godkänd kurs skall doktoranden be able to find information about algorithms, and critically value these, and thereafter implement, and test whether a good result can be obtained.
Graphics architectures, shader programming, graphics APIs, edge functions, perspectively correct interpolation, texturing, caching, filtering, fixed-point math, texture compression, performance analysis, antialiasing algorithms and culling algorithms.
Published papers from the leading researchers in the field.
Undervisningsformer: Föreläsningar, laborationer
Examinationsform: Skriftlig tentamen
Betygsskala: Underkänd, godkänd
Examinator:
Förkunskapskrav: EDA221 Computer Graphics
Kursansvariga:
Hemsida: http://cs.lth.se/edan35